mandag, januar 29, 2007

Gammale å grå...

Hvilken dag var det i går? hvilken dag var det i går? d var min BURSDAG, var min BURSDAG!!

Jeppsann. I går, den 28 januar, blei eg ennå et år eldre. 23 e talle, å d føles merkeligt. D blei o litt feirings. Men d va itte møkje aent, så eg tar ein kjapp forklaring av nå:

På fredag kl tri, satte me oss i bilen, å kjørte avgåre på E16 mot Bergen. Tritiå e nok ikkje den beste tiå å prøva å komma seg ut av Oslo, for me satt i kø frå Oslo te Hønefoss, å brukte faktisk ein time mær enn planlagt på den avstanden. Men når køen endeligt løyste seg opp, for me avgåre. Vere va fint, veien va ein smule glatt, å stigas satt å sång me på dei høge tonane te vokalisten i Dream Theater. Me hadde bestilt hotellrom på Aurland FjordHotell, å satsa egentligt på å ikkje komma der så alt for seint. Me trudde d sko gå greit. Men når me nesten va kommen te Lærdalstunellen (verdens lengste tunnel btw.) va d stopp. Der sto me, i ca ein time, i kø. Så fant me ut at d va ein Trailer så hadde kjørt inni fjellveggen i ein sving. Motsatt sia av ka så egentligt han burde ha havna i. Så, trailersjåførar, BROK KJETTING!! (stigas lurte på om han sjåføren va ein smule berusa, for d e heilt utruligt at han klarte å treffa fjelle der han jore). Me kom oss altså videre, å inn i den låååååååååååånge tunnellen. Hekkan altså, den va långe. å då meine eg lååååååånge. nesten 2.5 mil långe. Åkerfjordtunnellen e jo barra barnemat i forhold. Me kom oss jaffal te hotelle, så va fyste vei inn te høyre itte tunnellen. D va et kjempe kosligt hotell, me kjempekoslige folk!
Neste måren va d avgåre te Bergen, for me sko i 70års dag te onkelen te Stigas. Men for å komma oss te bergen, måtte me fyst ijøn 43 tunnellar! di e visst gla i dei der borte... D va ein kjekke fest, me musikk å 80 år gamle onklar så heiv seg ut på dansegolve. :D I 7 tiå, tok me turen himøve.

Så i dag (d vil sei i går) har me fyst troffe på Jarle å Marta. Stigas å Jarle kjørte litt på den berømte å oljete bilbanen, mens eg å Marta diskuterte bryllupskakå. Hu e nemligt utdanna konditor å ska ta seg av kakebakingå! D blir konge! :D

Så va d avgårekåre te mamma for å eta middag. Pappa e på sjøen & Linda e i syden, så d blei oss tri så åt. I halvfemtiå kom d litt folk for å feira meg å mamma (så fylle åre den 1feb), farmor å farfar, tanter å onklar, Tobben, Emely å Geir. D va kosligt!

Stigas reiste me flye igjen kl 10. d blei ein time forsinka. men d va barra kosligt. så konne me sitta i bilen å snakka litt før han måtte reisa. :) leeeeenge te eg får treffa an igjen nå :( buuuuuhuuuu. Eg fekk forrestn 15 tulipanar, abbonnement på ELLE interiør, å penger te kler av han!

Itte eg hadde lempa han på flye, kjørte eg ein liten tur bortom te Johanna. (som om eg ikkje hadde gjort nok den dagen) Hu e så snåle(å eg meine snåle i positiv form!! som i sjønne, snille, kjekke, søte) , Hadde bakt speltbrød te meg, lagt iskaka, lagt gavekort på forskjellige ting (henting på Haukeli, cafebesøk osv.) tidenes sjønnaste kort, åsså fekk eg nåken synthar te GarageBand. I LIKE! :D

Så itte å ha fjolla litt, åte litt, å prøvespelt Johannas himalagte spel, fant eg ut at eg måtte gå him å hoppa te køys.

Ei travel helg, me masse kjøring, mongen tunnelar, å masse kjekke folk. Å ein bra bursdag! Nå e d senge&sofati resten av vekå. på tide å få litt mær energi.

5 Comments:

Blogger Jentene på den andra siå said...

Jaaaaa, må honn leva, ja må hon leva! GRALLA så møye med dagen!

eg gjerna sendt deg ei store kaga med masse krem og non stopp i ein norgespakke rett te karmøynå, men då hadde alle de andre norsdagskortå blitt så klisette så eg slo det fra meg...
Håbe du hadde ein finfine dag utenom....

ein time i verdens lengste tunnel? eg får klaustrofobiske anfall bare med tanken...pust, pes..


hipp, hipp, horra horra!!!

10:43 a.m.  
Blogger Kristine said...

Gratulerer med dagen!! Godt å høre at du hadde en flott dag, for bursdager skal være en god dag. Det skulle nesten vært en egen lov med mange paragrafer til. Hipp hurra!

2:58 p.m.  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

katrine: Takk takk, å eg ete nå den usynliga kakå mi me nonstop på. mmmmmm.. deilige! :D

Kristine: takk. å eg e heilt enige, alle må ha d kjekt å bursdagen sin! sånn e d me den saken.

6:53 p.m.  
Blogger Miriam said...

Feite!

Jeg har jo ikke vært innom her på drit lenge, også går jeg glipp av dette! Dette var en diger glipp Hanne, jeg skulle så gjerne gratulert deg på dagen din... Men gralla på etterskudd, også må me treffast snart.. Bare å sei ifrå om du skulle ha noen ledige øyeblikk :)

1:48 p.m.  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

buuuuuuuhuuuuuuuu!! eg e skuffa miriam!!

hehe. neida.

eg ska pipa når eg e i by´n! :)

7:53 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home