onsdag, januar 24, 2007

Linda, Peppes, billiard & kulde.




Linda har altså vore her i helgå. Barra som ein liten stopp før hu sko avgåre te varmen, den heldiggrissen! Eg å Linda va ein tur på aker brygge på mandag, d va utruligt fint, me snø å sol. Hvis me fortrengte at fingrane å ternå va så kalde at di holdt på å detta av, konne me nok stått der ute ei stund, men me fant altså ut at kaffibrenneriet va løysningen. Eg gleda meg te å kjøpa meg sjokoladescones, di har nemligt ein knallagoe ein der, å an e uten kveitemjøl. Me va innom ein halvtime før o, men då va d fullt, å eg fekk me meg at d va ein einaste ensomme scones igjen. SÅ når me jekk inn igjen, håpte eg at ingen hadde vore så ondskapsfulle å kjupt an. Eg blei så gla når eg såg at an låg der, heilt i ro å venta på meg. Eg va nr 3 i køen, å sto der smilanes å gla, mens eg beundra sconesen. Så hørrte eg d: Jeg vil gjerne ha den sjokoladesconesen jeg. D va ei dama i køen framforbi meg så hadde sitt seg ut den samme herligheten så meg. ARRRRRRRRRRRRRRRR! D måtte vell skje. Konne kje ha så møkje flaks at eg fekk an. Ja jA, eg får vell eta favorittsconesen min ein aen gong...

På kvelden hadde me avtalt at me sko på Peppes. Hadde invitert me oss Lars Eivind, å fekk ittekvart veta at Daniel å Ola Marius (linda sine reisekompisar) va på vei, å ville o bli me. Så d blei Pizzaeting, å ittepå jekk me heile gjengen for å spela billiard. Me va vell lika dårlige heile gjengen. Spelingå besto av flaks, eller for d mesta uflaks. Va vell einaste Stigas å Lars Eivind så konne spela litt, å konne litt regler.

I dag (tirsdag) måtte eg stå opp kl halv 7 for å kjøra linda ( å henta guttane) te oslo S. Dei sko ta fly te gran canaria i dag. Litt av ein øvegang. Her va d 20 minus i nått, å så ska di ner der te sol å sommar. Eg jekk him igjen, å la meg, å sov te kl 2. unødvendigt lenge. Men eg va himla trøtte itte så møkje så skjedde i går.

I kveld har me vore sjå Katrine på spelekveld. Hadde litt problemer me å få me meg stigas, han har fått burning crusade expansion set te WoW, å vil helst spela heila tiå. (fatta du ingenting av den setningen? ikkje spørr) Sjå Katrine va Miriam, Kirsti, Lars Eivind å Lars Eirik. D va ein knalla koslige kveld me Trivial Pursuit, Nachoschips (crispy å go), sjokolade, katrines nye rosa tøffler, is, te (drikken), pittelitt dansefeber (me småspydige kommentarar frå stigas), Las Vegas (eller så eg kalle d, serien me djupe utringningar), intelligent humor å litt blond humor.
Me hadde et jentelag å et guttalag. Jentene leda suverent heila tiå. Men eg lure på om d blei uavgjort. Fekk kje heilt me meg avslutningen. Eg å Katrine fekk d himla løye me at guttane va så himla følsomme. Di satt ø følte seg fram te alle svarå, sång litt, å va så søte. Mens me, jentene, tok raske, bestemte å bra avgjørelsar. go girls! Lars Eivind nekta å gå me på at David´s by va Jerusalem, så d sto på korte. Han va bombesikker på at d va Betlehem. Han satt å sång fra davids by beeeeeeeeeeetlehem. Men d fekk kje hjelpa. Kortå bestemte.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lukas kap. 2 vers 4: "Josef dro da fra byen Nasaret i Galilea opp til Judea, til _Davids by Betlehem_, siden han var av Davids hus og ætt,"

HA! HA! HA! HA!

2:55 a.m.  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

ikkje skyld på meg. Skyld på TP! :D

4:50 p.m.  
Blogger Miriam said...

Åh.. det skal så sinnsykt lite til før plustelig bare bloggene fyker avgårde. Ska sei at du har blogga i det siste for eksempel. Tre stykker som jeg ikke har fått med meg.
Tragisk.

Takk for TP. Alltid kjekt å være med deg og Stig Øyvind.
Hvis det blir peppes igjen, en gang jeg ikke driver å kaster opp, er jeg med... :)

6:17 p.m.  
Anonymous Anonym said...

TP har skylden. Men Jeg tror kanskje de har rett også.

2:02 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home