torsdag, desember 07, 2006

avaldsnes kjerkå midt på nåttå, japan (my ass) foto, barnehagejubileum & pittesmå mandariner


Siden sist...
Eg å Geir va å tok bilder av Avaldsnes kjerkå om nåttå i forgårs, å plutseligt bjunte kamera å tulla litt.
Nåken så har hørt at eg har hatt problemer me kamera nåken gong? Vell, nå har d skjedd igjen. Eg har kje hatt detta kamera lenger enn 2 mnd. åsså begynne d å klikke!! Et kamera så koste 6000 ska kje oppføra seg sånn. Kvar gong eg prøve å ta bilde me blits komme d opp ERR 99. å ifølge manualen betyr d at eg bruke et uorginalt elle gammalt objektiv... men eg har jo barra d orginala så fylgte me kamera! Eg blir rett å slett deppa av detta kamera-tulle. Heile seinsommaren å høsten jekk jo me te tull me d forriga kamera (så eg kjupte 29mai), å nå skjer d igjen. My luck! sukk... Har sjekka nette itte ka så kan verr galt, snakt me damå på japan foto (så forresten ikkje såg ut så hu hadde rørt et kamera før i sitt liv) å eg å pappa har prøvt å rensa kontaken mjudlå objektiv å kamerahus. Men ingen forandring. Så då blir d vell på verksted me d. å d komme te å ta minst 5 veker, å siå d e jul, så tippe eg 3mnd. Jaffal viss eg ska gå itte erfaring me Japan foto.




I dag har eg vore på 20års bursdagsfest for barnehagen i kvalavåg. D va kosligt, men o høglytt. ongar kan d å hyla, når di e proppa full på sukker, å kaptein sabeltann e på vei inn dørå. Eg va ganske så gla når d va ferdigt å d slutta å susa i håve... :) her e et bilde av meg å broren min Håkon i den tiå eg jekk i barnehagen. Eg syns at fisken va utruligt skummel, sjøl om eg hadde vore me farfar å fiska an, så eg vågte barra såvidt å holda an i halen...



Åsså va d mandariner. AI LÅVV IT!! men ikkje så møkje så stigas. Han hadde klart å eta 3kg på to dagar. Han e gaaaaal!! :) Men d eg sko fortella va om den pittelitla mandarinå eg fant her ein dag, hu va så liten så den littla kulå i bochia (skrives d sånn?). Eg måtte ta bilde av na, men probleme e at den hu ligge på siav o e himla liten. eg hadde ingen normal størrelse mandariner i hus... men dåkke får kanskje et lite inntrykk.
Stigas sendte malingen min te meg i posten o, å eg henta an i dag. Å oppi pakken låg d eg trudde va ei mandarin, men så eg itte å ha snakka me stigas, fant ut at va ei pitte litå apelsin. Har du fonne nåken små frukter i d sista? :)

9 Comments:

Blogger Miriam said...

Jeg fant en usansynlig liten skinke i skinkepakka mi i dag. Den var halvparten så stor som de andre... Men den var også god :)

4:40 p.m.  
Blogger Margrete said...

Utruligt fint bilde av deg og Håkon:)

5:13 a.m.  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

miriam: små skinker e godt... :)

margrete: takk. eg syns d sjøl o ;)
kati du komme him te jul forresten? hm?

1:37 p.m.  
Anonymous Anonym said...

gvfcfcx4efcvgvbnb 1

6:53 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei Hanne! Kjekt å lesa om ka du drive med for tidå! Utrolig skjønt bilde av deg og broren din! Håpe du har det bra!
Klem fra Anne Lise

2:04 p.m.  
Blogger Kristine said...

Håpe det ordner seg med kameraet ditt! God jul, Hanne!

12:16 p.m.  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

Jonas: flinke va å skriva!

Anne Lise: kjekt at du stikke innom! julaferie på deg nå elle??

Kristine: takk for d! e møkka lei av kamera tull, så du sikkert leste. Men nå ska eg ikkje tenka på dumme kamera, å heller kosa meg me mandariner (store å små) å julasnop... klypte forresten gunnar i dag. fekk jo heilt sjokk når han kom him! har aldri sitt han me så longt hår. men eg syns d va kult eg da, han hadde sikkert passt ennå lengre.

6:47 p.m.  
Blogger Kristine said...

Hehe, det er bra du tar saksa fatt, for jeg tørr ikke. Jeg har ikke syntes håret til Gunnar har vært for langt, men jeg ble stemt ned... Gunnar har veto. Nok en gang: Kos deg i julehøytida!

8:29 p.m.  
Blogger Håvard Sørbø said...

Så fint bilde av deg og Håkon. Det e jammen meg lenge siden eg har sitt bilde av han nå!

- Håvard

4:07 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home