torsdag, mars 15, 2007

problemer me bloggeren, så teksten å bildene komme ikkje på samme innlegg...


Litt seint nå kanskje, men eg tenkte eg måtte skrivva litt om helgå våres i København...
Stig Øyvind hadde lyst å gå på pain of salvation konsert, så sko verr i københavn, å eg hengte meg på. (ikkje på konserten da...) Me reiste te københavn på fredagskvelden. Hadde fått bestillt oss et billigt å sentralt hotell. D hadde stått no fasilities, på bestillingen, å når me kom te hotelle, fatta me ka d betydde... D va ikkje bad på romme. D va ein dusj, å et do på gangen. På romme va d ein latterlige vask, me ein krane me kaldtvatn å ein me varmtvatn. Va frustreranes vanskeligt å vaska hendene me lonka vatn, måtte føra håndå frå sia te sia, så fort at ein ikkje brant seg på d varma vatne... :) va egentligt litt festligt. følte me budde på et gammalt pensjonat. Ellers va hotelle ganske så fint, å me fekk goe frokost! :) Hotelle låg nok ikkje i Københavns finaste strøk.. me va nermste nabo te 3 sexshops å 2 strippebarar! Men d va kje långt te Rådhusplassen å Tivolie, så d va søren meg sentralt!

På lørdagen sto me opp ganske så tidligt, for me hadde planer om å finna brudadress te stigas. Eg hadde sjekka ut bra plasser på nette, å fysste stopp va house of brides. Eg hadde barra et problem... kvelden før, når meg hadde gått to kvartaler te Jensens bøfhus, for å få oss ein goe middag, hadde eg merka at skovalge mitt for turen ikkje va d besta. Eg hadde barra me meg et par sko, å d va høghelte støvletter. Beinå mine va så vonde, å eg fant ut at eg måtte kjøpa meg nåken sko. Men fyst va d altså house of brides. Me jekk der akkoartt når di åpna. Men d va skuff. Di hadde ingen av dressane så va på nettsiå deiras, å den eine så di hadde så va ganske så fine
, kosta 7500,-!! Ikkje aktuelt for å sei d sånn... Så me jekk videre. Beinå mine va heilt sykt vonde! eg hadde problemer me å gå. Jekk innom flære plassar for å kjøpa sko, men enten va di høghelte, eller så va di sykt dyre. Itte å ha vore innom 4 forretningar, jore d så vondt at eg hadde problemer me å gå. så eg barra jekk inn på ein Bianco butikk. Der fant eg et par, prøvte di på, å ba stigas om å ta korte mitt å betala, så eg barra konne ta di på. Eg må ha vore ganske vekke når eg kjupte di, for når eg kom him på hotelle seinare på dagen, å kikkte på skonå måtte eg le! Di va me tigerstoff å gull-kantar. Kule, på ein utruligt spesielle måte. Hadde nok ikkje kjupt di hadde d vore ein vanlige dag. Men di jørr jobben sin, å e goe å gå i.

Me fant dress o.. te slutt. Itte å ha vore innom mongen forretningar. Me fant to stk på den butikken, å hadde problemer me å velga. Plutseligt sa stigas: du vett at di stenge om 5 min? IIIIIIIK! blei ein smule stressa der ja, men me klarte å velga både dress, vest å skjorta. (fekk vara der litt itte stengeti da).

På kvelden jekk stigas på kosert me Pain of Salvation. Eg låg i sengå på hotelle, me bedøvande krem på føttene, tvén på å snope på siav meg. Va godt å barra ligga i sengå å halvsova resten av kvelden, for eg va heilt kaka itte å ha gått ront i køben heile dagen.

På sundagen sko me ta fly him kl 22.45, å itte å ha vore på kino i tidenes mest fargerike (grelle) kinobygg, tok me toget te flyplassen. (kl halv 7) Så me va på flyplassen ganske så tidligt. Itte å ha vore der ein time fant me ut at flye va forsinka te kl 23.45. Der røyk planen om å ta d sista flytoge så sko gå 5 øve halv 1. Men me hadde hørt rykter om fastpris-taxi te oslo te 260 kr, eller nåke i den dur, så d ordna seg vell... Når me kom fram, fant me ut at d stemte at di hadde fastpris, men på sundagsnåttå va den ein smule høgare. Faktisk 1080,-!! syyyykt dyrt! Så me tok flybussen, va akkoratt plass te oss (va jo monge andre o så trengte alternativ transport, siå flye va forsinka).

Så det va ein bra tur, me goe biffar på Jensens bøfhus, trasking i tigersko, danskar så ikkje forsto pøkken av ka me se & vice versa. (e d muligt å ikkje broka ein einaste konsonant? spytt ut komlå, eller svell na ner!)

Denna vekå har sofaen vore ein goe venn, å nå glede eg meg te at Berit komme him frå Bangladesh på lørdag! JIPPI!! :)

4 Comments:

Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

sorry, hvis nåken leste detta før eg fekk fiksa på teksten. virka som om flære linjer va blitt forflytta når eg prøvde å legga inn bilder! men nå trur eg alt står på rett plass :)

1:22 p.m.  
Anonymous Anonym said...

altså seriøst guttar,koffer va aldri me på sånne snuskete strøk når me va på danmarkstur:)???

7:16 p.m.  
Blogger Miriam said...

Stengt tivoli?! Uhørt!

10:41 a.m.  
Blogger Kristine said...

Hehe, sånn vask hadde mormor. Det var alltid nesten en egen kunstform å få blandet riktig temperatur på vannet! Savner forresten bilde av skoene? Tiger høres bra ut :)

1:25 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home