søndag, august 13, 2006

utdritnigslag for johanna




forrige tirsdag arrangerte me utdritningslag for johanna. Hu gifta seg jo egentligt i fjor, men i år ska festen holdas, så me fant ut at litt utdritning va på sin plass.
Kl. 1 henta me na, å kjørte na te haugesund fysikalske (eller nåke i den dur), der hu fekk seg ein massagetime. Hu hadde problemer me å gå, pga. bekkenløysning, så massage passte fint.
Itte timen fekk hu sitt fyste oppdragskort. Der sto d at hu sko opp på H&M, kle seg opp i kler (nøye utvalgt av Ida å meg) å så vara utstillingsdokka i 10 min. Hu måtte sjøl gå å spørr om hu konne få stilla seg i utstillingsglase ( sjøl om me i hemmelighet hadde avtalt me folkå så jobba der). Probleme va at dei plutseligt hadde ombestemt seg. Hu fekk ikkje lov. Hu stilte seg derfor opp utforbi, å lekte utstillingsdokka der. D hadde ikkje samme virkningen, så me fant ut at hu konne få sitt nye oppdrag. (nå tenke kanskje nåken, kass kler va d hu hadde på seg da?? dei berykta spesielt utvalgte klednå. vell då anbefale eg deg å sjå på bilde :) )

Neste oppgava va å gå opp på MAN på oasen, å få seg et kyss av ein så jobba der. Johanna jekk inn i butikken, prøvte å øvehørra ekspiditøren, så sporte om hu trengte hjelp, å jekk barra rondt å vimsa ei stund. så begynte hu smått å snakka me han. PLutseligt sa hu: syns du eg e fin?? (eg lo rått, sjøl om eg prøvte å holda latteren inni meg) så sa hu at han sko komma bort te henne, å hu kviskra nåke te han, å før eg visste ore av d, kysste han na på kinne. D blei kje nåke smask på monnen, men d fekk holda.

Neste oppgava va å gå ner i haraldsgatå, stilla seg opp me et rytme-egg, synga johanna-hits, å kjena minst 150 kr. hu klarte 69, å me va strålanes fornøyd me d.

Så jekk veien te Lothes, for å få seg ein drink me pengene hu hadde kjent på sangopptredenen sin. Hu brokte ein evighet på å få an ner, men te slutt jekk d...

Så va d nåken små oppdrag rundt omkring. D du ser på bilde e når Johanna står på kaien, å holde ein tale (så Ingrid å Isabel hadde skreve på "svensk") te d norska folk. hu sto der å brølte i ein megqafon, mens tvHaugaland prøvte å intevjua ein kjent person ikkje longt bortforbi...

Itte litt mat å greier, reiste dei fleste te Åkra, for å gi Johanna ein ridetime. Hu hadde storkost seg. Eg å Ida va i mens å lagte mat å pynta te kvelden.

Kvelden blei kjempekoselige. Me heliumsballongsingstar (for å sei då på godt norsk), pakkeleken, goe mat å drikka, å kjekke folk! Å best av alt. eg trur Johanna va strålanes fornøyd. Helium, hest å litt godt selskap e visst oppskriften... (om nåken lure)

2 Comments:

Blogger Miriam said...

Jeg blei provosert over dem som ombestemte seg! Tenk så teit. Jeg liker dårlig folk som sier en ting, og så noe aent.

Ellers, himla bra utdritingslag. Goe gang! :)

11:24 a.m.  
Anonymous Anonym said...

TJA...ka kan man sei om denne dagen?en dag som bare handler om deg.who wouldnt wanna get married?

9:38 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home